Vilkår for retur og garanti

Retur og garanti

Angrerett:

Vi har angrerett på alle produkter med unntak av filter i inntil 14 dager fra du mottar varen, og trenger kun at du sender varen tilbake til vår leverandør- og servicepartner, i samme stand som da du mottok den med et ferdig utfylt angrerettskjema. Du må selv dekke kostnaden for retur av varene.

Varer som skal returneres skal sendes til vår leverandør- og servicepartner:
Bedre Inneklima AS
c/o Friskereluft.no
Pindsleveien 8B
3221 Sandefjord


Slik gjør du:

  1. Send oss en e-post på "[email protected]" med ferdig utfylt angreskjema som du finner her
  2. Send varen tilbake til vår lager- og servicepartner (se adresse over)
  3. Når varen er mottatt og returen er behandlet, får du tilbakebetalt hele kjøpesummen så fremt varen- og emballasjen ikke er skadet.

NB: Varen må returneres i samme stand som ved mottak, uten skader på produkt- eller emballasje. For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende må produktet være returnert oss, med originalemballasjen, i samme mengde og stand som ved mottak. 

Angrerett ved kjøp av produkter med filter

Angrerettloven, § 22 Unntak fra angreretten, bokstav g:
“Angreretten gjelder ikke avtaler om levering av forseglede varer som av hensyn til helsevern eller hygiene ikke er egnet for retur, og der forseglingen er blitt brutt etter levering”.

Dersom plastposen rundt filtrene er åpnet eller filtrene er tatt i bruk, kan disse produktene av helse- og sikkerhetsmessige årsaker ikke returneres.
Ved retur av varer der emballasjen til filtrene er brutt eller filteret er tatt i bruk vil ikke produktets refunderes. Dersom maskiner leveres med filtre som er tatt i bruk, vil nytt filter erstattes på kjøpers regning. Prisen på erstatningsfilteret beregnes med utgangspunkt i produktets stykkpris i nettbutikken.

Retur:
Returskjema finner du her.

Garanti og reklamasjon

Innenfor garanti-/reklamasjonsretten:
Dersom produktet er innenfor garantitiden på 2 år har du krav på å få reparert eller erstattet varen din kostnadsfritt.
Først vil vi avklare om produktet kan repareres hos deg, eller om det bør sendes inn til oss. 

Utenfor garanti-/reklamasjonsretten:
Dersom produktet ditt har gått i stykker og det ikke er dekket av garanti- eller reklamasjonsretten kan vi ta en titt på det for deg, og vurdere om det er hensiktsmessig å reparere. 

Hvor lang er garantien på våre produkter:
De fleste produkter dekkes av 2 års garanti ved forbrukerkjøp. Garantien omfatter produktfeil som ikke skyldes brukerfeil eller mangel på vedlikehold.

Hvor lang reklamasjonsrett har du:
Iht. norsk lov omfattes alle våre produkter av reklamasjonsretten. Du har alltid to års klagefrist (reklamasjonstid) når du kjøper noe av en profesjonell selger. For varer som ved vanlig bruk er ment å vare mye lenger, kan du klage i fem år. Joggesko og barneleker har typisk to års klagefrist, mens møbler og mobiltelefoner har en klagefrist på fem år” (forbrukerkjøpsloven).

Reklamasjonsretten omfatter produktfeil som ikke skyldes feil bruk eller mangel på vedlikehold.